Ons team

We willen ons graag voorstellen. Het team bestaat uit professionals die hun sporen hebben verdiend in hun vak. We hebben onderzoekers, onderwijskundigen, trainers en coaches in ons bureau verenigd. We geloven in het associate degree! We zien dat deze nieuwe opleidingsgraad een toevoeging is aan ons onderwijs en het werkveld. Dat is wat ons bindt.

marije

Marije Markus

Marije is in 2011 gestart met Samara en is als onderwijspsycholoog betrokken bij onderwijsvernieuwing in het MBO en het HBO. Ze is analytisch sterk, ziet snel verbanden, schrijft pragmatisch en doelgericht, is bevlogen en betrokken. Ze begeleidt voor Samara als projectmanager onderwijsinnovaties, beschreef voor het landelijke platform het niveau 5 in duidelijke taal en traint en begeleidt teams. Marije vertegenwoordigt Samara op congressen en in netwerken. Ze adviseert onderwijsteams, schrijft  beleid en vertaalt visie in vormgeving en tekst. Ze is onze sparringpartner voor klanten op het gebied van vernieuwing en level5.

stephan

Stephan Kienhuis

Stephan is de drijvende kracht achter Samara. Hij ontwerpt, analyseert en onderzoekt. Hij combineert een analytische geest met een luisterend oor. Stephan werkte in de ICT-sector als programmeur, informatiemanager en business intellegence consultant. Tegenwoordig combineert hij zijn baan bij Cubiss met opdrachten vanuit Samara. Door zijn ervaring als informatiemanager slaat hij de brug tussen klantvraag en product. Stephan beheert de communicatienetwerken van Samara, ontwerpt en bouwt de databases voor curricula en is de visuele vormgever van al onze data.

We werken samen met:

mirelle

Mirelle Voskes

Mirelle is zelfstandig leerpsycholoog en docent opleidingskunde bij de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN). Ze is aan Samara verbonden binnen haar specialisatie van duurzaam leren & werken. Ze is bestuurslid van het Nederlands Netwerk Duurzame Inzetbaarheid (NKDI). Mirelle is een teamplayer en heeft een scherp observatievermogen. Mirelle is aan Samara verbonden als onderzoeker, coach en sparringspartner. Waar binnen het Ad nieuwe teams gevormd worden van oude rotten en jonge honden, kan Mirelle adviseren, coachen en begeleiden.

marianne

Marianne Linders

Marianne is coach en trainer bij het Ontwikkelpunt en beleidsadviseur voor de Hogeschool Rotterdam. Ze ontwikkelde het coachingsbeleid en trainingsprogramma “werken aan talent” voor de Rotterdam Academy. Marianne doorziet snel de patronen waar de gemiddelde Ad-student mee kampt en die de studie kunnen belemmeren. Ze spiegelt en coacht oplossingsgericht. Voor de Hogeschool Rotterdam richtte ze het coachings surplus programma in waar studieloopbaancoaches aan deelnemen om een suprlus certificaat te halen. Marianne is verbonden aan Samara met haar specialisatie studieloopbaanbegeleiding en coachen op talent. Ze is de sparringspartner voor uw organisatie op het gebied van coaching en kent de behoeftes van een Ad-student.

rens

Rens Linders

Rens is mede-eigenaar van Het Ontwikkelpunt en is inspirator en trainer. Rens heeft veel ervaring als coach en trainer binnen verschillende associate degree opleidingen van de Rotterdam Academy. Hij kent het type student dat bij een Associate degree studeert en weet hen te raken. Hij traint studenten en docenten. Hij ontwikkelde een blended learning tool voor het vak presenteren en inspireert klanten met zijn enthousiasme. Rens is verbonden aan Samara als trainer op het gebied van persoonlijk leiderschap, coaching en didactiek. Rens werkt samen met Marianne in hun bedrijf “het Ontwikkelpunt“.

karin

Karin van Beek

Karin studeerde organisatiewetenschappen en specialiseerde zich in de mechanismen van een goed werkend zelfsturend team. Ze werkt voor de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN) als projectleider waarbij ze projecten leidt binnen de paramedische studies omtrent kennisvalorisatie, leerwerkplaatsen, en zelfsturing. Karin is aan Samara verbonden als adviseur “zelfsturende teams”. Haar enthousiasme werkt aanstekelijk en ze signaleert wanneer teams echt zelfsturend zijn en wanneer deze meer op papier zich zelf sturen dan in werkelijkheid. Ze ontwikkelde voor Samara de leergang “zelfsturing” en traint en coacht teams.